سونا برای لاغریآیا سونا برای لاغری کمک می کند؟

در اسکاندیناوی ، سونا از مدتها قبل به عنوان روشی برای معاشرت و همچنین برای بهره از مزایای سلامتی آن مورد استفاده قرار می گرفت.سونا را می توانید  در بسیاری از سالن های ورزشی و استخرها  پیدا کنید.

سونا روش خوبی برای استراحت و عرق کردن مناسب است ، اما آیا  واقعاً می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند؟

 پاسخ  تاثیر سونا برای لاغری کوتاه این است … نسبتا بله

محققان  اطلاعات زیادی در مورد چگونگی تأثیر گرمای سونا بر روی بدن دارند.

نحوه کار انواع سونا

سونا به عنوان اتاقی تعریف می شود که در دمای بین 150 درجه فارنهایت و 195 درجه فارنهایت گرم می شود (65.6 درجه سانتی گراد و 90.6 درجه سانتیگراد).

سونا به سبک فنلاندی “خشک” به حساب می آیند ، در حالی که سونا های سبک ترکی بخار زیادی دارند. افراد معمولاً حدود 15 تا 30 دقیقه در سونا می گذرانند.

محیط سونا

رایج ترین انواع سونا:

  • سوختن چوب
  • از اجاق گازهای چوبی برای گرم کردن سنگ های سونا استفاده می شود. درجه حرارت بالا است و رطوبت آن کم است.
  • سونای  بخاری برقی
  • از بخاری برقی که در کف یا دیوار نصب شده است برای گرم کردن اتاق استفاده می شود. درجه حرارت بالا است و رطوبت آن کم است.
  • اتاق بخار
  • شما همچنین ممکن است ان را “حمام ترکی” بدانید. درجه حرارت کم و رطوبت بالا 100٪ است.
  • فرو سرخ
  • این سونا از امواج نور برای گرم کردن بدن بدون گرم کردن اتاق استفاده می کند. فواید آن مشابه سونا های معمولی است.
  • سونا برای لاغری

اقدامات احتیاطی در سونا

 سونا به شما در سوزاندن چربی کمک می کند اما هیچ کاری در مورد عضلات انجام نمی دهد. برای سفت کردن عضلات و جلوگیری از آویزان شدن پوست ، باید به تدریج تمرینات قدرتی را در ورزش روزمره خود قرار دهید.

باید خود را هیدراته (نوشیدن آب) نگه دارید. سونا باعث کمبود آب زیادی می شود که ممکن است مانع کاهش وزن شود.

قبل یا بعد از حمام سونا ،  اندکی نمک به آب آشامیدنی خود اضافه کنید تا تعادل الکترولیت ها برقرار شود

تعداد کالری که می سوزانید با استفاده از این فرمول محاسبه می شود:

کالری که در سونا سوزانده می شود = تعداد کالری های سوزانده شده در 30 دقیقه نشستن یا استراحت * 1.5 (و 2)

خب ، شما 132 پوند وزن (60کیلو) دارید و در 30 دقیقه نشستن یا استراحت ، 30 کالری می سوزانید. آن را با 1.5 و 2 ضرب کنید. بنابراین ، ممکن است جایی در حدود 45 – 90 کالری بسوزانید.

سونا برای لاغری موثر است. با این حال ، جادو نیست

شما باید بسته به وزن فعلی بدن و وزن مورد نظر خود ، دفعات مراجعه به سونا را تعیین کنید.به طور معمول ، گرفتن حمام سونا؛ دو یا سه بار در هفته به مدت  دو هفته به شروع شروع کاهش وزن کمک می کند.

بعد از دو هفته ، شما احساس انرژی و طراوت خواهید کرد. سپس ، شما باید تمرینات سبک را در کارهای روزمره خود لحاظ کنید.به مدت سه هفته ، دو بار در هفته حمام سونا بگیرید.

 پس از آن ، تمرینات قلبی و عروقی  را به طور معمول در تمرین خود قرار دهید و از حمام سونا را برای استراحت و جوانسازی عضلات خود استفاده کنید.

 

 

 

منبع:healthline

دسته‌ها: اخبار لاغری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *