رژیم مناسب لاغری

هنگامی که صحبت از رژیم مناسب لاغری به میان می آید لازم است که رژیم متناسب با جنسیت افراد باشد زیرا باید به تفاوت های میزان متابولیسم بدن هر جنس توجه داشت. برای داشتن رژیم مناسب لاغری بهتر است اصول زیر را رعایت کرد تا بتوان رژیم متناسبی را دنبال کرد:

  • آب بنوشید.

 

آب یکی از چربی سوز های قوی به حساب می آید زیرا باعث بهبود فعالیت های کبد می شود و در روند کاهش مقدار چربی بدن موثر است. با نوشیدن آب می توانید اشتهای کاذب خود را بکاهید و  از کم آبی بدنتان جلوگیری کنید و در عین حال سطح انرژی بدنتان را بالا ببرید. سعی کنید روزانه بین 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. آب بخش مهمی از رژیم مناسب لاغری را تشکیل می دهد.

  • مواد غذایی طبیعی را در اولویت قرار دهید.                                                 

به طور معمول مواد غذایی طبیعی از میزان کالری کمتری برخوردارند در صورتی که مواد غذایی آماده مثل کنسروها ارزش غذایی پایینی دارند و کالری زیاد و حجم کمتری دارند. برای داشتن رژیم مناسب لاغری لازم است که پایه ی اصلی رژیم غذایی تان را بر روی مصرف سبزیجات، میوه، غلات و کربوهیدرات ها بچینید و برای آگاهی کامل از مواد غذایی طبیعی لازم برای بدن می توانید نگاهی به هرم غذایی بیندازید. بدن ما در جذب مواد طبیعی عملکرد بهتری دارد و چربی کمتری را ذخیره می کند.

  • مصرف قند را به حداقل برسانید.

 

همانطور که میدانید قند اضافی در بدن به صورت چربی ذخیره می شود و مصرف زیاد قند باعث افزایش ترشح انسولین و در نتیجه ذخیره ی چربی بیشتر در بدن می شود. بنابراین لازم است که مقدار کمی قند در رژیم مناسب لاغری خود مصرف کنید و از مصرف نوشابه پرهیز کنید زیرا نوشابه ها مقدار زیادی قند دارند، کافیست نگاهی به جدول ارزش غذایی نوشابه ها بیندازید تا برای همیشه آنها را کنار بگذارید.

برای دریافت قند مورد نیاز بدن خود می توانید از قندهای طبیعی موجود در میوه ها استفاده کنید زیرا در صورت پایین آمدن قند خون به قلب و مغز خود آسیب می رسانید.

  • تعداد وعده های غذایی تان را بیشتر کنید.

 

برای داشتن رژیم غذایی مناسب بهتر است روزانه 5 یا 6 بار غذا بخورید و روند سوخت چربی را سرعت بخشید. با این کار حجم چربی کمتر می شود و متابولیسم بدن فعال تر خواهد شد.تعداد وعده های غذایی بیشتر و حجم کمتری از مواد غذایی را مصرف کنید و در نتیجه کالری بیشتری بسوزانید.

  • پروتئین مصرف کنید.

 

در یک رژیم مناسب لاغری پروتئین نقش عمده ای در رژیم تان دارد و بدون پروتئین سازوکار بدن و عضلاتش مختل می شود.با مصرف پروتئین بافت های بدن با داشتن اسیدهای آمینه عضله سازی می کنند و در صورت کمبود پروتئین بافت چربی در مقابل چربی سوزی مقاوم خواهد شد و عضلات تحلیل می روند.مواد غذایی ای که دارای پروتئین زیادی هستند شامل گوشت قرمز کم چرب،گوشت ماهی و مرغ، شیر،پنیر و لوبیا سبز هستند.بهتر است گوشت ها را بخارپز کنید.

  • دریافت کالری باید متعادل باشد.

 

به طور معمول در یک رژیم مناسب لاغری لازم است بین 1200 تا 2200 کالری در روز دریافت کنید و رژیم های کم کالری تر ارگانیسم بدن را به هم می ریزد و باعث می شود که کالری دریافتی به صورت چربی ذخیره شود.کاهش وزن بیش از نیم کیلو در هفته به سلامتی شما آسیب می رساند و شما را ضعیف می کند.


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *