لاغری از اصولی است که باید به آن توجه داشت و تنها یک گزینه را برای لاغری به پیش نبرد اگر فکر کرد که فقط با ورزش و فقط با تغذیه و رژیم لاغر میشوید اشتباه میکنید و اگر هم لاغر شوید این موقتی است چرا که برای لاغر شدن و در واقع سالم شدن بدن باید تمام اصول را با هم رعایت کرد و در اینجا خواهیم گفت که برای لاغری ایا تاثیر تغذیه بیشتر است یا ورزش

اما اگر دنبال ورزشی هستید که به صورت موضعی شمارا در کمترین زمان لاغری کند ماساژ لاغری را پیشنهاد میکنیم

ورود به بخش ماساژ لاغری

لاغری با تغذیه مناسب

شاید از دیگران شنیده باشید یا در مقالات خوانده باشید که کمی ورزش و فعالیت فیزیکی مانند استفاده از راه‌پله‌ها به‌ جای آسانسور می‌تواند به کاهش وزن‌ کمک کند اما نباید فراموش کنید که کاهش کالری دریافتی نسبت‌ به افزایش ورزش، تأثیر بیشتری در کاهش وزن دارد. ساموئل کلاین، دکترای پزشکی و استاد مدرسه‌ پزشکی دانشگاه واشنگتن می‌گوید: «برای کاهش وزن کاهش غذای دریافتی مؤثرتر از افزایش فعالیت فیزیکی است. به‌ عنوان‌ مثال برای کاهش ۳۰۰ کیلوکالری باید ۴.۸ کیلومتر بدوید یا از خوردن ۵۶ گرم چیپس سیب‌زمینی خودداری کنید.»

تأثیر تغذیه از ورزش بیشتر است

برخی پژوهش‌ها تأثیر ورزش را در مقابل تغذیه بررسی کرده‌اند. این پژوهش‌ها نشان می‌‌دهند کاهش کالری دریافتی نسبت‌ به افزایش فعالیت فیزیکی موفقیت بیشتری در لاغری دارد. البته برای دریافت بهترین نتیجه باید کاهش کالری دریافتی با تمرینات ورزشی همراه شود.

اگر بخواهید برای کاهش وزن تنها به تمرینات ورزشی تکیه کنید، ممکن است نتیجه‌ معکوس دریافت کنید. ورزش روی هورمون‌های گرسنگی و اشتها اثر می‌گذارد و پس از تمرینات بدنی، شما را به‌ طرز چشمگیری گرسنه‌ می‌کند. کلاین می‌گوید: «یک ساعت پیاده‌روی سریع باعث می‌شود ۴۰۰ کیلوکالری انرژی بسوزانید. سپس گرسنه می‌شوید و می‌روید نوشابه و پیتزا می‌خورید. در نتیجه بیشتر از کالری‌ مصرفی، کالری دریافت می‌کنید.» شاید همیشه بعد از ورزش پیتزا و نوشابه نخورید ولی بیشترِ افراد تمایل دارند کالری‌ سوزانده‌ را جبران کنند.

تاثیر تغذیه بر لاغری

پروفسور دیوید الیسون می‌گوید: «این روشِ تطبیق بدن است. بر اساس قوانین فیزیک، هر عملی عکس‌العملی دارد. به‌ نظر می‌رسد این قانون در سیستم‌های زیستی نیز صدق می‌کند. به همین دلیل اغلب ما در بیشتر مواقع، تاثیر نوعی درمان خاص را دست‌ بالا می‌گیریم زیرا عکس‌العمل طبیعی بدن را لحاظ نمی‌کنیم. به‌ عنوان‌ مثال کسانی که به‌ جای آسانسور از پله‌ها استفاده می‌کنند یا به پیاده‌روی شبانه می‌روند یا کالری دریافتی‌شان را کاهش می‌دهند، نتیجه‌ مورد انتظارشان را مشاهده نمی‌کنند زیرا آنها مکانیسم‌های تطبیقی بدن را در نظر نمی‌گیرند که می‌تواند تأثیر این فعالیت‌ها را خنثی کند.»

مشکل دیگرِ ورزش بدون رژیم غذایی مناسب، خستگی است. در این مواقع نیز دوباره بدن در برابر خستگی عکس‌العمل نشان می‌دهد. کلاین می‌گوید: «اگر تمرینات ورزشی خسته‌تان کنند، احتمال کم‌تحرکی‌تان در ادامه‌ روز افزایش می‌یابد و ممکن است در پایان روز هیچ کالری اضافه‌ای از دست نداده باشید.»

هر روز بخشی از کالری از طریق فعالیت‌های بدنی روزمره مصرف می‌شود. اگر تمرینات ورزشی باعث بی‌تحرکی ما در ادامه‌ روز شوند، انرژی‌ای را که قرار بود به‌ طور عادی مصرف کنیم، مصرف نخواهیم کرد. در نتیجه انرژی مصرفی در طول تمرین ورزشی به‌ نوعی با بی‌تحرکی جبران می‌شود.

منبع:isna.ir


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *