رژیم غذایی برای لاغری

تخمین زده می شود که تقریبا نیمی از بزرگسالان آمریکایی هر سال تلاش می کنند وزن خود را کاهش دهند.یکی از بهترین راه های کاهش وزن تغییر رژیم غذایی است.

با این وجود ، تعداد زیاد برنامه های رژیم غذایی موجود ممکن است کار را برای شروع  دشوار کند ، زیرا شما مطمئن نیستید که کدام یک مناسب ترین ، پایدارتیرن و مؤثرین برنامه است.

برخی از رژیم های غذایی اشتهای شما را محدود می کنند تا  میزان مصرف مواد غذایی شما را کاهش دهند ، در حالی که برخی دیگر رژیم های غذایی پیشنهاد می دهند که کالری و یا کربوهیدرات یا چربی را محدود کنید.

علاوه بر این ، بسیاری از مزایای سلامتی را ارائه می دهند که فراتر از کاهش وزن است.در اینجا چند مورد از بهترین برنامه رژیم غذایی برای کمک به شما در کاهش وزن و بهبود سلامت کلی شما ارائه شده است.

همین حالا با بهترین مشاوره تغذیه شروع به لاغری کنیو کلیک

غذای سالم در کنار فست فود ها

روزه متناوب

روزه داری متناوب یک راهکار رژیم غذایی است که بین دوره های روزه گرفتن و خوردن می چرخد.اشکال مختلفی وجود دارد ، از جمله روش 16/8 ، که شامل محدود کردن کالری دریافتی شما به 8 ساعت در روز و روش 5: 2 است که میزان کالری روزانه شما را به 500 تا 600 کالری دو بار در هفته محدود می کند.

تغذیه ی سالم برای بدن سالم

چگونه کار می کند:

 روزه داری متناوب ، زمانی را که مجاز به خوردن آن هستید ، محدود می کند ، این یک روش ساده برای کاهش کالری شما است. این می تواند به کاهش وزن منجر شود – مگر اینکه با خوردن غذای زیاد در طی دوره های مجاز غذاخوردن آن را جبران کنید.

کاهش وزن:

در یک بررسی از مطالعات ، روزه داری متناوب باعث  3 تا 8٪ کاهش وزن در طی 3-24 هفته می شود که درصد قابل توجهی بیشتر از سایر روش ها است .همین بررسی نشان داد که این روش غذا خوردن ممکن است 4-7 درصد باعث کاهش دور کمر شود ، که نشانگر چربی مضر شکم است .

علاوه بر این در مطالعات دیگر دریافتند که روزه داری متناوب می تواند باعث حفظ چربی سوزی در ضمن حفظ توده عضلانی شود ، که می تواند سوخت و ساز بدن را بهبود بخشد .

مزایای دیگر:

روزه داری متناوب با اثرات ضد پیری ، افزایش حساسیت به انسولین ، بهبود سلامت مغز ، کاهش التهاب و بسیاری از مزایای دیگر مرتبط است .

روی دیگر:

به طور کلی ، روزه متناوب برای اکثر بزرگسالان سالم بی خطر است.گفته می شود ، کسانی که به افت قند خون مانند برخی از افراد مبتلا به دیابت ، وزن کم یا اختلال در خوردن غذا و همچنین زنان باردار یا شیرده حساس هستند ، باید قبل از شروع روزه داری متناوب با یک متخصص بهداشت و تغذیه  صحبت کنند.

چرخه روزه متناوب بین دوره های روزه گرفتن و خوردن که نشان داده شده است که به کاهش وزن کمک می کند و با بسیاری از مزایای سلامتی مرتبط است.

اگر مایل به کاهش وزن و رسیدن به اندام و وزنی ایده آل هستید با رژیم غذایی و داشتن برنامه ی مرتبط و مراجعه به کلینیک های تغذیه میتوانید رژیم غذایی مناسب خود را دریافت کنید.

 

 

 

دسته‌ها: اخبار لاغری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *