تغذیه سالم در خانه

چگونه در دورانی که به خاطر کرونا در خانه ایم ، تغذیه سالم داشته باشیم

در خانه ماندن در طول بحران کروناویروس فقط مربوط به تماشای فیلم و تلوزیون نیست.در این دوران ممکن است افراد در اثر اضطراب و استرس شروع به پرخوری کنند.

سیگی فلیکر ، 53 ساله ، ستاره سابق برنامه ی تلوزیونی  “خانه داران واقعی نیوجرسی” می گوید: “من نمی توانم جلوی خوردن خودم را بگیرم واین نشانه ی  اضطراب است.”

او از پنجشنبه ، در خانه واقع در نیویورک ، جایی که او با نگرانی اخبار را دنبال می کند ،حضور دارد  و می گوید: “بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می گذرانم

” “من همیشه در حالت  خوردن میان وعده هستم. من یک ساعت بدون غذا نمی مانم “

کارشناسان تغذیه می گویند پرخوری کردن در اثر استرس در همچنین موقعیتی منطقی است. آنها این موضوع را در میان مراجعان خود مشاهده می کنند ، افرادی که بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند و فاصله ی زیادی با یخچال و کابینت های پر از مواد غذایی ندارند.

 

بهترین مشاوره تغذیه در غرب تهران

تغذیه سالم در خانه

تغذیه سالم در خانه

پرخوری بر اثر استرس یا پرخوری عصبی

کیمبرلی هرشسون ، یک درمانگر  که متخصص در اختلالات مربوط به خوردن است ، می گوید: “امروز یک مراجعه کننده به من گفت که یک ظرف بزرگ ماکارونی را بخاطر استرس میخورد و میخواهد از کار خودداری کند” “یک مراجعه کننده دیگر یک بسته کلوچه را می خورد زیرا دوستش تصمیم گرفته قرار ملاقات  با او را که برای آن برنامه ریزی کرده بودند را به خاطر اهمیت در خانه ماندن لغو کند و او احساس بی حوصلگی و تنهایی می کند.”

افراط یا تفریط در اثر مسائل روحی و روانی ممکن است اتفاق بیافتد، عدم انجام ورزش و بی حوصلگی در اثر در خانه ماندن افراد را به سمت مصرف غذا در هر ساعت از روز می برد و تعداد میان وعده ها افزایش می یابد.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند سعی کنید برای خود برنامه ی غذایی منظم و منسجم طراحی کنید ، ایجاد زمان های مشخص برای مصرف غذا و عدم تغذیه در ساعت های دیگر از خوردن بیش از اندازه جلوگیری می کند.استفاده از تلفن های هوشمند برای برنامه تغذیه و یادآوری های زمان صرف غذا بسیار کارآمد است

تغذیه سالم در خانه

مصرف سبزیجات

متخصصان تغذیه می گویند حتما سبزیجات را در سبد مصرفی خود داشته باشید.در طول یک وعده ابتدا سبزیجات را مصرف کنید تا در معده جای خالی برای غذا های بی ارزش و میان وعده های کم ارزش نباشد.اگر تنقلات هم می خورید با مصرف سبزیجات حداقل مقداری غذای سالم را خواهید داشت.

همچنین در بشقاب های کوچک غذای خود را مصرف کنید و ظرف اصلی غذا را از خود دور نگه دارید به طوری که یک بار برخواستن برای کشیدن غذای بیشتر نیاز باشد.بعد از غذا دسر های مقوی مصرف کنید.

بعد از اتمام وعده حدود 20 دقیقه صبر کنید و کارهای دیگری مثل کتاب خواندن ، تماشای تلوزیون و… انجام دهید ، بعد از بیست دقیقه اگر باز گرسنه بودید چیز کوچکی دیگری بخورید اما معمولا بدن بعد از این مدت احساس سیری می کند.

ذهن خود را از استرس و اضطراب واهی دور کنید ، پرخوری در این مدت باعث افزایش وزن در شما خواهد شد و بعدا سختی زیادی برای کاهش وزن و رسیدن دوباره به فرم ایده آل خواهید داشت.مصرف غذای سالم را فراموش نکنید.

دسته‌ها: اخبار لاغری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *