روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل در لاغری

روغن نارگیل ترکیبی منحصر به فرد از اسیدهای چرب با تأثیرات قدرتمند بر سوخت و ساز بدن است.چندین مطالعه نشان می دهد که فقط با اضافه کردن روغن نارگیل به رژیم غذایی تان ، می توانید چربی ها به ویژه چربی “خطرناک” در حفره شکم را ازبین ببرید.

تاثیر روغن نارگیل در لاغری

این مقاله توضیح می دهد که چگونه روغن نارگیل می تواند به شما در کاهش وزن و چربی شکم کمک کند

روغن نارگیل در تری گلیسیریدهای زنجیره ای متوسط است ، اسیدهای چربی که متابولیسم را تقویت می کنند.روغن نارگیل تفاوت زیادی با سایر چربی های موجود در رژیم غذایی دارد،در حالی که بیشتر غذاها حاوی اسیدهای چرب به طور عمده زنجیره بلند هستند ، روغن نارگیل تقریباً کاملاً از اسیدهای چرب زنجیره متوسط تشکیل شده است.

مورد این اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ، این است که آنها متفاوت تر از چربی های زنجیره بلند متابولیزه می شوند.

خواص روغن نارگیل در لاغری

آنها مستقیماً از دستگاه گوارش به کبد فرستاده می شوند ، جایی که بلافاصله از آنها برای انرژی استفاده می شود یا به بدنه کتون تبدیل می شوند.این چربی ها اغلب توسط بیماران صرعی در رژیم کتوژنیک مورد استفاده قرار می گیرد ، به منظور افزایش سطح کتون و در عین حال اجازه دادن برای وجود کمی کربوهیدرات در رژیم غذایی.

همچنین از مطالعات دیگر شواهدی وجود دارد که نشان می دهد چربی های زنجیره متوسط با کارایی کمتری نسبت به سایر چربی ها ذخیره می شوند.در یک مطالعه ، موشها با چربی های زنجیره ای بلند یا زنجیره متوسط تغذیه شدند. موش هایی که از چربی های زنجیره متوسط تغذیه می شوند ، 20٪ وزن کمتری و 23٪ چربی کمتری از بدن دریافت کردند.

چگونه روغن نارگیل می تواند متابولیسم را تقویت کند و باعث شود کالری بیشتری را در حالت استراحت بسوزانید؟

 هر کالری ای ، کالری نیست

غذاهای مختلف و مواد مغذی مسیرهای متابولیکی مختلفی را طی می کنند.انواع مختلف غذاهایی که می خوریم می تواند تأثیر بسزایی در هورمونها و سلامت متابولیک ما داشته باشند.

برخی از مسیرهای متابولیکی نسبت به سایرین کارایی بیشتری دارند و برخی از مواد غذایی برای هضم و سوخت و ساز به انرژی بیشتری نیاز دارند.یکی از ویژگی های مهم روغن نارگیل این است که “ترموژنیک” است – خوردن آن در مقایسه با همان مقدار کالری موجود در سایر چربی ها باعث افزایش هزینه انرژی (چربی سوزی) می شود.

در یک مطالعه ، 15-30 گرم (1 تا 2 قاشق غذاخوری) از چربی های زنجیره متوسط در روز  5٪ چربی سوزی را افزایش داده و در مجموع حدود 120 کالری در روز است.

چندین مطالعه دیگر این یافته ها را تأیید می کند. هنگامی که انسان چربی های خوراکی را جایگزین چربی های MCT می کند ، کالری بیشتری می سوزاند.بنابراین ، کالری حاصل از روغن نارگیل همان کالری حاصل از روغن زیتون یا کره نیست (اگرچه این چربی ها نیز کاملاً سالم هستند).

از خواص روغن نارگیل در لاغری این است می تواند اشتها را کاهش دهد و باعث شود شما بدون تلاش  ،کمتر غذا بخورید

“کاهش وزن در مورد کالری موجود در کالری است.”

اگر بدن شما از انرژی زیادی (کالری) بیشتر از مقداردریافت خود مصرف کند ، در این صورت چربی های خود را از دست خواهید داد.

 

 

 


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *