رژیم غذایی سنتی ژاپن چیست

رژیم غذایی لاغری ژاپنی

بخش اول

رژیم غذایی سنتی ژاپنی یک رژیم غذایی حاوی غذاهای کامل است که سرشار از ماهی ، غذاهای دریایی و غذاهای گیاهی با مقادیر حداقل پروتئین حیوانی ، قندهای اضافه شده و چربی است.

این برنامه ی غذای مبتنی بر غذاهای سنتی ژاپنی است ، همچنین به عنوان “واشوکو” شناخته می شود ، که  وعده های کوچک از مواد ساده ، تازه و فصلی تشکیل شده است.

این الگوی خوردن سرشار از مواد مغذی است و ممکن است مزایای سلامتی زیادی از جمله کاهش وزن ، هضم بهتر ، طول عمر و سلامت عمومی را به همراه داشته باشد.

این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد رژیم غذایی سنتی ژاپنی بدانید توضیح می دهد.

رژیم غذایی سنتی ژاپن

رژیم غذایی سنتی ژاپن چیست؟

رژیم غذایی سنتی ژاپن شامل غذاهای فصلی با حداقل فرآوری است که در انواع ظرف های کوچک سرو می شود.این سبک از غذا به جای اینکه آنها را با سس یا چاشنی پوشانده ، بر روی طعم های طبیعی در ظروف تأکید می کند.

رژیم غذایی سرشار از برنج بخار پز ، نودل ، ماهی ، توفو یا پنیر سویا ، ناتو(یک غذای سنتی ژاپنی حاصل از تخمیر سویا می‌باشد) ، جلبک دریایی و میوه و سبزیجات تازه ، پخته شده یا ترشی است اما دارای قند و چربی های اضافه شده کمتری است. همچنین ممکن است حاوی مقداری تخم مرغ ، لبنیات یا گوشت باشد ، اگرچه اینها معمولاً بخش کوچکی از رژیم را تشکیل می دهند.

رژیم غذایی سنتی ژاپنی شباهت زیادی با رژیم اوکیناوا دارد ، الگوی تاریخی خوردن آنهایی که در جزیره ژاپن اوکیناوا زندگی می کنند ، اما شامل مقدار زیادی برنج و ماهی است.این ماده با غذاهای مدرن ژاپنی که دارای تأثیرات شدید غربی و چینی است و مقادیر بیشتری از پروتئین حیوانات و غذاهای فرآوری شده را شامل می شود ، در تضاد است.

برنامه رژیم غذایی ژاپنی چیست

چگونه رژیم غذایی لاغری ژاپنی را رعایت کنیم

وعده های غذایی ژاپنی به طور کلی شامل یک غذای اصلی همراه با سوپ ، یک غذای اصلی و چند بخش دیگر است .

غذای اصلی: برنج بخارپز یا سبوس ، رامن یا رشته فرنگی (نودل)

سوپ: به طور معمول سوپ میزو ساخته شده با جلبک دریایی ، صدف یا توفو و سبزیجات در یک تخمیر سویا تخمیر شده – اگرچه سوپ سبزیجات یا نودل گزینه های محبوب دیگری هستند

غذای اصلی: ماهی ، غذاهای دریایی ، توفو یا ناتو با مقادیر کمی اختیاری گوشت ، مرغ یا تخم مرغ

وعده جانبی: سبزیجات (خام ، بخارپز ، آب پز ، سس شده ، کبابی یا ترشی) ، گیاهان وحشی ، جلبک دریایی و میوه های خام یا ترشی

وعده های غذایی ژاپنی به دلیل عطر و طعم غنی اُمامی(umami) معروف است ، که به عنوان پنجمین طعم توصیف شده است – متمایز از شیرین ، شور ، ترش و تلخ.

امامی که به طور طبیعی وجود دارد ، طعم سبزیجات و سایر غذاهای غنی از مواد مغذی را در غذاهای ژاپنی تقویت می کند .

جذابیت بصری و تزیین غذا یکی دیگر از جنبه های مهم رژیم غذایی سنتی ژاپن است. ظروف کوچک تمایل به خوردن غذاها درتکه و  لقمه های کوچک با خردسالان است ، زیرا اعتقاد بر این است که این روش هماهنگی فوقالعاده  از طعم ها را ایجاد می کند.

چای سبز گرم یا چای جو سرد نوشیدنی های مورد نظر است

 

 

 

 

 

منبع: هلس لاین


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *