سیب

سیب یک میوه فوق العاده محبوب است، تحقیقات نشان می دهد که آنها فواید  زیادی برای سلامتی دارند ، از جمله کاهش خطر ابتلا به دیابت،با این حال ، ممکن است  شما سؤال کنید تاثیر سیب در لاغری است یا چاقی؟

در این مقاله به شما گفته می شود که آیا سیب باعث از بین رفتن چربی میشود ( تاثیر سیب در لاغری ) یا  منجر به افزایش وزن می گردد.

تاثیر سیب در لاغری

 

سیب دارای آب زیادی است

در حقیقت ، یک سیب متوسط دارای حدود 86٪ آب است. غذاهای سرشار از آب کاملاً سیر کننده هستند ، که اغلب منجر به کاهش کالری دریافتی می شود.

آب نه تنها سیر کننده است ، بلکه تراکم کالری غذاها را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

مواد غذایی با تراکم کالری کم ، مانند سیب ، از نظر آب و فیبر غنی هستند. یک سیب متوسط فقط 95 کالری دارد اما آب و فیبر زیادی دارد.

مطالعات متعددی نشان می دهد که غذاهای دارای تراکم کالری کم باعث افزایش قدرت ، کاهش کالری دریافتی و کاهش وزن می شوند .در یک مطالعه ، سیب باعث کاهش کالری و کاهش وزن شد.

تاثیر سیب در لاغری

فیبر مناسب برای کاهش وزن

یک سیب متوسط حاوی 4 گرم فیبر  است.این 16٪ از فیبر توصیه شده برای خانم ها و 11٪ برای آقایان است که با توجه به کالری کم سیب رقمی بسیار بالاست. این امر باعث می شود که سیب ها به عنوان یک غذای عالی برای رسیدن به فیبر توصیه شده به شما کمک کنند.

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که دریافت فیبر زیاد به کاهش وزن بدن و کاهش خطر قابل توجه چاقی مرتبط است .خوردن فیبر ممکن است هضم غذا را کند کرده و احساس سیری بیشتری را با کالری کمتری ایجاد کند. به همین دلیل ، غذاهای پر فیبر ممکن است به شما در کاهش  مصرف کالری و کاهش وزن کمک کنند.

فیبر همچنین ممکن است سلامت دستگاه گوارش شما را بهبود بخشد و باکتری های مفید را در روده شما تغذیه کند ، این امر همچنین می تواند به سلامت متابولیک و کنترل وزن کمک کند .

خلاصه

سیب سرشار از فیبر است ، که می تواند باعث احساس سیر شدن و کاهش اشتها شود – ودرنهایت کنترل وزن.

سیر کننده گی

تاثیر سیب در لاغری

آب و فیبر موجود در سیب باعث می شود آنها به طرز باورنکردنی سیر کننده شوند.در یک مطالعه ، مشخص شد که سیبهای معمولی ازسس سیب یا آب سیب که قبل از غذا خورده می شوند ، سیرکننده تر  هستند .علاوه بر این ، سیب ها در مقایسه با غذاهایی که فاقد فیبر هستند ، به میزان قابل توجهی  به زمان طولانی تر برای خوردن نیاز دارند .

به همین ترتیب افزایش مدت زمان غذا خوردن به سیر شدن نیز کمک می کند.به عنوان مثال ، یک مطالعه در 10 نفر ذکر کرد که آب میوه 11 برابر سریعتر از یک سیب کامل مصرف می شود.اثرات سیرکنندگی سیب ممکن است اشتها را کاهش داده و منجر به کاهش وزن ( تاثیر سیب در لاغری )شود.

 

 

 

 


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *