چند عادت صبحگاهی برای لاغری

چند عادت صبحگاهی برای لاغری

مهم نیست که هدف شما از کاهش وزن شما چیست ، کاهش وزن در بعضی مواقع غیرممکن است.با این حال ، راز دست دادن  چند گرم یا کیلو نیازی به اصلاح کامل رژیم و شیوه زندگی فعلی شما ندارد.در حقیقت ، ایجاد چند تغییر کوچک و چند عادت صبحگاهی برای لاغری در فعالیت های روزمره صبح و صبحانه می تواند به شما  کمک کند.

لاغری

  1. یک صبحانه با پروتئین بالا میل کنید

یک دلیل خوب وجود دارد که صبحانه مهمترین وعده غذایی روز محسوب می شود.آنچه برای صبحانه می خورید می تواند بخشی از تغذیه را برای کل روز شما تنظیم کند.

و تعیین می کند که آیا تا زمان ناهار احساس سیری  می کنید یا اینکه قبل از  نهار باز میان وعده خواهید داشت.

خوردن صبحانه با پروتئین بالا ممکن است به کاهش اشتها و کاهش وزن کمک کند.

در یک مطالعه ای با حضور 20 دختر نوجوان ، خوردن یک وعده صبحانه با پروتئین بالا اشتها ی بعد از غذا را به طور مؤثرتر از صبحانه با پروتئین معمولی کاهش داد .

یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که خوردن یک وعده صبحانه با پروتئین بالا در مقایسه با یک وعده صبحانه با پروتئین معمولی با افزایش چربی و کاهش میل و گرسنگی روزانه همراه است .پروتئین همچنین ممکن است با کاهش سطح گرلین ، “هورمون گرسنگی” که باعث افزایش اشتها می شود ، به کاهش وزن کمک کند.

در حقیقت ، یک مطالعه در 15 مرد نشان داد که یک وعده صبحانه با پروتئین بالا ترشح گرلین را مؤثرتر از صبحانه با کربوهیدرات بالا می کند .

برای کمک به شروع روز خوب شما ، منابع پروتئین مانند تخم مرغ ، ماست یونانی ، پنیر روستایی ، آجیل و دانه چیا را در نظر بگیرید.

عادت صبحگاهی برای لاغری

نوشیدن مقدار زیادی آب

عادت صبحگاهی برای لاغری : شروع صبح شما با یک  یا دولیوان آب یک راه آسان برای بهتر شدن کاهش وزن است.آب می تواند حداقل 60 دقیقه باعث افزایش مصرف(سوزاندن) انرژی یا تعداد کالری بدن شما شود.

در یک مطالعه کوچک ، نوشیدن 16.9 اونس مایع (500 میلی لیتر) آب به طور متوسط منجر به افزایش 30٪ در میزان متابولیک شد

.یک مطالعه دیگر نشان داد ، زنان دارای  اضافه وزن که میزان مصرف آب خود را به بیش از 34 اونس در روز (یک لیتر)  افزایش داده اند ، 4.4 پوند اضافی (2 کیلوگرم)  در بیش از یک سال را از دست داده اند ، بدون آنکه تغییر دیگری در رژیم غذایی یا ورزش روزمره خود ایجاد کنند .

از این گذشته ، نوشیدن آب ممکن است اشتها و جذب مواد غذایی را در بعضی از افراد کاهش دهد.یک مطالعه در 24 سالخوردگان نشان داد که نوشیدن 16.9 اونس مایعات (500 میلی لیتر) آب ، تعداد کالری مصرف شده در صبحانه را 13٪ کاسته است .

در حقیقت ، اکثر مطالعات در مورد این موضوع نشان داده اند که نوشیدن 34-68 اونس (1-2 لیتر) آب در روز می تواند به کاهش وزن کمک کند.شروع صبح  با نوشیدن آب و یک روش عالی برای کاهش وزن با حداقل تلاش است.

 

 

 

 

 

منبع:هلس لاین


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *