غذای سالم خوردن

 غذای سالم خوردن

غذاهایی که می خورید تأثیرات زیادی بر سلامتی و کیفیت زندگی شما دارند.اگرچه  سالم غذا خوردن می تواند نسبتاً ساده باشد ، افزایش “رژیمهای غذایی” محبوب و برنامه های مربوط به رژیم غذایی باعث سردرگمی شده است.

در حقیقت ، این  برنامه ها غالباً از اصول اساسی تغذیه که مهمترین آنها است ، منحرف می شوند.

این یک راهنمای دقیق مبتدی برای تغذیه سالم ، مبتنی بر جدیدترین علوم تغذیه است.

چرا باید سالم بخورید؟

تحقیقات برای پیوند بیماریهای جدی با رژیم غذایی ضعیف ادامه دارد .به عنوان مثال ، خوردن غذای سالم می تواند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان ، قاتلان پیشرو در جهان را به شدت کاهش دهد.یک رژیم غذایی خوب می تواند همه جنبه های زندگی را بهبود بخشد ، از عملکرد مغز گرفته تا عملکرد بدن.

 در حقیقت ، غذا بر روی همه سلول ها و اندام های شما تأثیر می گذارد.اگر در ورزش  شرکت می کنید ، شکی نیست که یک رژیم غذایی سالم به شما در عملکرد بهتر کمک می کند .

غذای سالم خوردن

کالری و تعادل انرژی

در سالهای اخیر اهمیت کالری ها کنار گذاشته شده است.در حالی که شمارش کالری همیشه ضروری نیست ، کل کالری دریافتی هنوز هم نقش مهمی در کنترل وزن و سلامتی دارد .اگر کالری بیشتری نسبت به سوختن خود داشته باشید ، آنها را به عنوان چربی جدید عضله یا بدن ذخیره می کنید. اگر هر روز کالری کمتری از مقدار سوختن خود مصرف کنید ، وزن کم خواهید کرد.اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باید نوعی از کسری کالری را ایجاد کنید .در مقابل ، اگر سعی در افزایش وزن و افزایش توده عضلانی دارید ، باید بیشتر از سوختگی بدن خود بخورید.

غذای سالم خوردن

درک ریز مغذی ها

این سه ریز مغذی کربوهیدرات ها (کربوهیدرات ها) ، چربی ها و پروتئین هستند.این مواد مغذی در مقادیر نسبتاً زیادی مورد نیاز هستند. آنها کالری دریافت می کنند و عملکردهای مختلفی در بدن شما دارند.در اینجا چندین غذای متداول در هر گروه مغذی وجود دارد:

  • کربوهیدرات ها: 4 کالری در هر گرم. تمام غذاهای نشاسته ای مانند نان ، ماکارونی و سیب زمینی. همچنین شامل میوه ، حبوبات ، آب میوه ، شکر و برخی محصولات لبنی است.
  • پروتئین: 4 کالری در هر گرم. منابع اصلی شامل گوشت و ماهی ، لبنیات ، تخم مرغ ، حبوبات و گزینه های گیاهی مانند توفو است.
  • چربی ها: 9 کالری در هر گرم. منابع اصلی شامل آجیل ، دانه ، روغن ، کره ، پنیر ، ماهی روغنی و گوشت چرب است.

چه مقدار از هر یک از مواد مغذی غذایی که باید مصرف کنید ، به سبک زندگی و اهداف و همچنین ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

 ریز مغذی های دیگر

ریز مغذی ها ویتامین ها و مواد معدنی مهمی هستند که در دوزهای کمتری به آنها نیاز دارید.برخی از رایج ترین ریز مغذی ها که باید بدانید شامل موارد زیر است:

  • منیزیم: در بیش از 600 فرآیند سلولی از جمله تولید انرژی ، عملکرد سیستم عصبی و انقباض عضلات نقش ایفا می کند.
  • پتاسیم: این ماده معدنی برای کنترل فشار خون ، تعادل مایعات و عملکرد عضلات و اعصاب شما مهم است
  • آهن: که در درجه اول به دلیل حمل اکسیژن در خون شناخته می شود ، آهن همچنین فواید بسیاری دارد ، از جمله بهبود سیستم ایمنی و عملکرد مغز
  • کلسیم: یک عنصر ساختاری مهم استخوانها و دندانها ، و همچنین یک ماده معدنی مهم برای قلب ، عضلات و سیستم عصبی شما است .
  • همه ویتامین ها: ویتامین ها ، از ویتامین A تا K نقش مهمی در هر عضو و سلول بدن شما دارند.

تمام ویتامین ها و مواد معدنی مواد مغذی “ضروری” هستند ، به این معنی که برای زنده ماندن باید آنها را از رژیم دریافت کنید.

نیاز روزانه هر ریز مغذی بین افراد متفاوت است. اگر یک رژیم غذایی واقعی مبتنی بر مواد غذایی مصرف می کنید که شامل گیاهان و حیوانات است ، باید تمام ریز مغذی های مورد نیاز بدن را بدون استفاده از مکمل تهیه کنید.

دسته‌ها: اخبار لاغری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *