آیا لاغری سریع امکان پذیر است؟ از طریق چه روش‌هایی می‌توان در بازه زمانی کم وزن زیادی از دست داد؟ آیا باید تمام طول روز را در باشگاه باشیم تا بتوانیم به سرعت برق و باد لاغر شویم یا این که روش‌های بهتری نیز برای انجام این کار وجود دارد؟

مرکز ماساژ لاغری

چاقی مشکلی است که افراد بسیاری در جوامع امروزی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این بیماری نه می‌گذارد غذاهای خوشمزه دلخواهتان را با آرامش خاطر بخورید و نه می‌گذارد لباسی که دوست دارید را برای مهمانی بپوشید.

 

چاقی مانند یک تابو شما را از اجتماع دور می‌کند. زیرا فرد چاق به محض این که در بین مردم حضور پیدا می‌کند ناخودآگاه این باور در ذهنش نقش می‌بندد که همه دارند به او نگاه می‌کنند و به سخره‌اش می‌گیرند. این باور سبب می‌شود که فرد چاق نتواند از زندگی آن چنان که باید و شاید لذت ببرد و همیشه تنها باشد.

لاغری سریع

در اینجا راهکارهای برای لاغری سریع ارائه شده است. افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند با به کارگیری این راهکارها می‌توانند وزنشان را به سرعت کاهش دهند و به اندام ایده آل خود برسند.

راهکار اول- لاغری سریع با مصرف غذاهای سالم و طبیعی

اولین نکته‌ای که برای رسیدن به اندام ایده آل و لاغری سریع باید به آن توجه داشته باشید، اصلاح عادات غذایی روزانه است. اگر غذاهای چرب و فرآوری شده مصرف کنید، لاغر شدن برایتان تبدیل به رویای دست نیافتنی خواهد شد. این غذاها سرشار از نمک و روغن هستند و نمی‌گذارند وزن کاهش پیدا کند.

به جای مواد غذایی فراوری شده به شما توصیه می‌کنیم غذاهای سالم و ارگانیک مانند سبزیجات و میوه‌های تازه را مصرف نمایید. مصرف غلات کامل و لبنیات را نیز باید در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشید تا بتوانید چربی‌هایی که در بدنتان انباشته شده‌اند را سریع‌تر از بین ببرید.

راهکار دوم- مصرف نمک را برای لاغری سریع کاهش دهید.

با وجود این که غذاها بدون نمک طعم و مزه خوبی ندارند و اغلب افراد غذای نمکی را بیشتر می‌پسندند، اما مصرف نمک سبب محبوس شدن آب بدن می‌شود. با وجود این خاصیت، مصرف بی‌اندازه نمک مانع از دفع آب بدن می‌شود و نمی‌گذارد به خوبی وزن کم کنید.

لاغری سریع

راهکار سوم- نوشیدنی‌های شیرین مصرف نکنید.

برخی از افراد دارای اضافه وزن عادت دارند که روزشان را با آب میوه یا چای و قهوه شیرین شده آغاز می‌کنند. درست است که این نوشیدنی‌ها طعمی دلچسب دارند، اما میزان سیرکنندگی نوشیدنی‌ها نسبت به مواد غذایی خوراکی کمتر است.

همین امر سبب می‌شود که پس از گذشت مدت زمان کمی از خوردن نوشیدنی شیرین احساس ضعف کنید و نیاز به مواد غذایی داشته باشید. فراموش نکنید که نوشیدنی‌های شیرین کالری بالایی دارند و مصرف مداوم آن‌ها در افزایش وزن بدن تأثیر بسزایی دارد.

افرادی که به دنبال راهکاری برای لاغری شکم و پهلو هستند، باید بدانند که خوردن نوشیدنی‌های شیرین و سرشار از قند سبب تجمع چربی در این نقاط بدن می‌شود و تناسب اندام را به هم میزند.

برای لاغری سریع باید نوشیدنی‌های شیرین را از برنامه غذایی خود حذف کنید و به جای آن‌ها از نوشیدنی‌های سالم مانند دمنوش ها، چای سبز و شیر استفاده کنید.

راهکار چهارم- مصرف ادویه‌ها را در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشید.

ادویه‌های مختلف علاوه بر این که غذاها را خوش طعم می‌کنند، نقش پررنگی در کاهش وزن دارند. انواع فلفل‌ها مانند فلفل تند هندی و فلفل هالوپینو دارای ترکیب ” کپسایسین ” هستند. با وجود کپسایسین هنگام مصرف فلفل‌ها و غذاهای تند ترشح آدرنالین در بدن افزایش پیدا می‌کند و شدت چربی سوزی چندین برابر می‌شود.

 

همچنین غذاهای تند به این دلیل در لاغری سریع مؤثر هستند که کندتر خورده می‌شوند و فرد با خوردن آن‌ها سریع‌تر احساس سیری می‌کند. در صورتی که با خوردن غذاهای چرب و شیرین ولع فرد چاق بیشتر می‌شود و نمی‌تواند غذا خوردنتان را متوقف کند.

از دیگر ادویه‌هایی که در چربی سوزی مؤثر هستند می‌توان به انواع زیره و زنجبیل اشاره کرد. این ادویه‌ها را می‌توانید هنگام پختن غذاهای مختلف استفاده کنید.

راهکار پنجم-برای لاغری سریع باید به اندازه کافی بخوابید.

خواب و لاغری سریع

با شنیدن این جمله شاید تعجب کنید و این سؤال ذهنتان را مشغول کند که خواب کافی و لاغری چه ارتباطی می‌توانند با هم داشته باشند!

اگر به اندازه کافی بخوابید بدن بهترین حال را برای سوخت و ساز خواهد داشت. افرادی که کمتر از 7 ساعت در شبانه روز می‌خوابند سوخت و ساز بدنشان نسبت به دیگران کمتر است و بیشتر به بیماری چاقی مبتلا می‌شوند. این گزینه از نکات مهم لاغری است ولی کمتر کسی به آن توجه نشان می‌دهد.

از مشکلاتی که برای افراد کم خواب ممکن است پیش بیاید می‌توان به این مورد اشاره کرد که شب بیداری‌ها و میل به خوردن تنقلات مختلف نیز در افزایش وزن این افراد بی‌تأثیر نیست.

اگر نمی‌خواهید وزنتان افزایش پیدا کند و به چاقی مبتلا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً به اندازه کافی بخوابید.

 


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *